عمومی

آقای سیدحسن خمینی! تشریف دارید؟

در یکی از برنامه های تلویزیونی هفته گذشته شخصی به نام آقای شیخ حسین جلالی (که گویا نماینده رفسنجان و رئیس سابق دفتر مرحوم آیت الله مصباح و از سران جبهه پایداری بود) به صراحت اعلام کرد که امام معروف. جمله خمینی در سال 1357 در رای مردم «در واقع دیدگاه او نیست، بلکه پاسخی است که در بحث با روشنفکران داده اند.

از آنجایی که تصویر پخش شده او شبیه یک مرد جوان بین 30 تا 40 ساله است، حدس می‌زدم حرف‌های او بر اساس شنیده‌های دیگران باشد، اما وقتی به سراغ بیوگرافی رفتم متوجه شدم که او 60 ساله است و ظاهراً به این دلیل است که او برای مبارک نقاشی می‌کرد، مو و ریش، جوان به نظر می‌رسید، بنابراین فرصت بزرگی به او دادم که در این سن باید به سخنان امام فقید گوش می‌داد و تحلیلش بر اساس شنیده‌های دیگران نیست. .

ایده ای که آقای جلالی مطرح کرد، موضوع جدیدی نیست، بلکه انتساب ایشان به مرحوم مصباح یزدی و نیز وظایف ایشان به عنوان نماینده مجلس و همچنین پخش مصاحبه های ایشان در رسانه های رسمی اسلامی است. جمهوری، تا استدلال کند که این سخنان به قصد ایجاد بوده و در ذهن تاریخ آثاری از شبهات و شبهات وجود دارد.

متأسفانه هیچ واکنشی از سوی مرکز حفظ و نشر آثار امام (ره) در این مورد صورت نگرفت. حتی اگر مرکز بودجه رسمی نداشته باشد (که ممکن است باشد)، توضیح چنین کلماتی مسئولیت شخصی شماست و سکوت پیش از آن قابل قبول است. ما از رای دادن در ۴۰ انتخابات گذشته عذرخواهی می کنیم و اگر اشتباه کنید حداقل حمایت شما از بین می رود.

به ما بگو؛ از تو…؟

دکمه بازگشت به بالا