عمومی

استان همدان در رتبه سوم زمینه ثبت سفارش و خرید کتاب های درسی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: این استان در زمینه ثبت سفارش و خرید کتاب درسی، رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان ؛ رضا زارعی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سامانه www.irtextbook.ir آغاز شده است و مدیران قبل از ثبت سفارش کتب درسی باید اطلاعات تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سیدا با فرض قبولی یک پایه بالاتر بارگذاری نمایند تا بتوانند نسبت به ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به صورت فردی در سامانه فوق یا به صورت گروهی در سامانه سیدا سامانه فروش و توزیع موادآموزشی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه هنگام ثبت سفارش قیمت هر پایه و دوره در سامانه قابل مشاهده است، افزود: ثبت سفارش برای دانش آموزان میان پایه دوم تا ششم ابتدایی و هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم متوسطه عادی و استثنایی از ۹ اردیبهشت تا ۲۶ خرداد امکان پذیر است و برای دانش آموزان ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از ۵ تیرماه تا ۱۰ شهریور امکان ثبت سفارش میسر می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان بیان کرد: دانش آموزان تمامی پایه‌ها بعد از ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی در صورت نیاز به اصلاح سفارش می‌توانند از ۱۸ تیر تا ۳۱ شهریور به سامانه www.irtextbook.ir مراجعه و اصلاح سفارش نمایند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: بعد از تکمیل فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتب درسی، از اواخر خرداد توزیع کتب درسی به استناد آمار ثبت شده در سامانه کتب درسی، به آن منطقه ارسال می‌گردد و مناطق هم از ۱۱ شهریور بر اساس حواله صادر شده برای هر مدرسه توزیع کتاب‌های درسی را انجام خواهند داد و مدیران هم به استناد حواله صادره از منطقه برای هر مدرسه که اسامی دانش آموزان در آن حواله قید شده، کتاب درسی را به دانش آموز مورد نظر تحویل خواهند داد.

زارعی اظهار داشت: تا امروز حدود ۶۲ درصد از دانش آموزان استان اقدام به ثبت سفارش و خرید کتب درسی نموده اند که استان همدان در این زمینه رتبه سوم کشوری را دارد.

وی افزود: قیمت کتاب‌های درسی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است و از مجموع ۴۱ عنوان کتاب ابتدایی ۲۳ عنوان، از مجموع ۴۱ عنوان کتاب متوسطه اول ۲۳ عنوان و از مجموع ۱۰۱ عنوان کتب متوسطه نظری ۵۳ عنوان به استان ارسال شده است.

دکمه بازگشت به بالا