اقتصادی

هدایت بانک‌ها به سمت تولید کنندگان / تلاش دولت همکاری با بخش خصوصی است

سخنگوی دولت با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه حمایت از تولیدکنندگان و کاهش چالش‌های بانکی این بخش گفت بانک‌ها باید به طرف تولید کنندگان هدایت شوند و سیاست دولت سیزدهم در جهت اصلاح رویه بانکی است.

به گزارش ترندونی، علی بهادری جهرمی – دبیر و سخنگوی هیئت دولت – در جشنواره تولید ملی – افتخار ملی به نگاه دولت به بخش خصوصی و تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: نگاه دولت سیزدهم همان نگاهی است که مقام معظم رهبری برای دولت مردان همه ادوار مشخص کرده است و بی شک حل مسئله اقتصادی کشور از درون حاصل می شود و دولت به شکل ویژه بر روی تولید کنندگان داخلی حساب می‌کند.

جهرمی در ادامه به همکاری دولت و بخش خصوصی در زمینه احیاء بنگاه‌های تولیدی غیر فعال و نیمه فعال اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته توانستیم با کمک بخش خصوصی حدود ۶۵۰۰ کارگاه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کرده و به چرخه تولید بازگردانیم و تمام تلاش دولت سیزدهم بر همکاری با بخش خصوصی به جای نظارت بر این بخش، متمرکز است.

وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای بهبود فضای کسب و کار گفت: تنها چند روز بعد از دیدار مقام معظم رهبری با تولید کنندگان داخلی، دولت سیزدهم بعد از ۱۲ سال آیین نامه ماده ۲۴ قانون بهبود فضای کسب و کار را تصویب کرد.

سخنگوی دولت در پایان به چالش های موجود میان نظام بانکی و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: باید بانک‌ها را به سمت حمایت از تولید کنندگان هدایت کنیم و مطمئنا بانک ها باید در خدمت تولید کنندگان داخلی بوده و بانکی که طرف تولیدکنندگان نباشد بی شک مخرب است و حتی عاملی در رشد تورم به حساب می آید، بنابراین سیاست دولت سیزدهم در جهت اصلاح رویه بانکی است.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا