فرهنگ و هنر

راهیابی ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره «وارنا» بلغارستان

پویانمایی‌های «ده‌سالگی» و «آسمان دوست‌داشتنی» به بخش مسابقه فیلم کوتاه نوزدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های انیمیشن «وارنا» کشور بلغارستان راه یافتند.

به گزارش ترندونی، این دو اثر که از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند تاکنون در بخش مسابقه چندین جشنواره بین‌المللی فیلم حضور داشتند و پویانمایی «ده‌سالگی» جایزه سوم یازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلد کوین کنستانتین» صربستان را نیز دریافت کرده است.

انیمیشن ۱۸ دقیقه‌ای «ده‌سالگی» با تکنیک استاپ‌موشن از سوی فاطمه جعفری کارگردانی شده است. این انیمیشن در روز ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ (۶ سپتامبر ۲۰۲۳) ساعت ۱۹ در یک مجموعه ۶۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه‌ای به نمایش درمی‌آید.

آخرین ساخته امیر مهران نیز با نام «آسمان دوست‌داشتنی»، انیمیشنی ۱۴ دقیقه‌ای است که با تکنیک دو بعدی تولید شده است. این انیمیشن در ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ (۶ سپتامبر ۲۰۲۳) ساعت ۱۹ در یک مجموعه ۷۱ دقیقه‌ای به نمایش در خواهد آمد.

آزادی خلاقیت، پل ارتباطی بین نسل‌ها، غنی‌سازی فرهنگی، حضور در فعالیت‌های جهانی و گرایش‌ به انیمیشن مدرن از اهداف اصلی برگزاری جشنواره جهانی فیلم‌های انیمیشن «وارنا» در کشور بلغارستان است.

امسال جشنواره جهانی فیلم‌های انیمیشن «وارنا» در بخش مسابقه‌ی فیلم‌های کوتاه، دانشجویی، کودکان، فیلم‌های ساخت بلغارستان، فیلم بلند و فیلم‌های ترسناک برگزار خواهد شد.

پیشتر نیز کانون پرورش فکری در دوره چهاردهم این جشنواره با انیمیشن کوتاه «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه حضور داشت.

نوزدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های انیمیشن «وارنا» در روزهای ۱۵ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ (۶ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳) در شهر ساحلی وارنا کشور بلغارستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا