ورزش و تندرستی

خاطیان اردکان نقره داغ شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، در یکی از دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر والیبال، تیم‌های ایفاسرام اردکان و چادرملو اردکان به مصاف هم رفتند که در پایان پنج ست، ایفاسرام سه بر دو به پیروزی رسید.

پایان این دیدار به جنجال و حاشیه کشیده شد. در پایان بازی، تعدادی از بازیکنان، عوامل مسابقه و تماشاگران داخل زمین با هم درگیر شده‌اند و مشخص نیست دلیل این اتفاق چه بوده است.

بلافاصله بعد از پایان بازی، با اعلام سازمان لیگ والیبال، سجاد جلوداریان و بهمن جهاندیده بازیکنان تیم چادرملو اردکان تا اطلاع ثانوی از حضور در تمامی مسابقات محروم شدند و برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیته انضباطی در دستور کار قرار گرفت.

صبح امروز جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور عباسعلی میرحسینی سرمربی تیم ایفاسرام و سجاد جلوداریان و بهمن جهاندیده بازیکنان چادرملو به همراه سرپرستان هر دو تیم و مدیرعاملان این دو باشگاه برگزار شد.

با اعلام فدراسیون والیبال، جلسه فوق العاده کمیته انضباطی خارج از برنامه عادی برای بررسی حواشی این مسابقه و برخورد جدی با عاملان و خاطیان با حضور وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال با حضور تمامی اعضا برگزار شد و آرای زیر برای خاطیان این مسابقه اعلام شد:

«آرای کمیته انضباطی»

جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور اعضا به تاریخ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در وقت مقرر به منظور رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به حواشی دیدار مورخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ بین تیم‌های والیبال چادرملو و ایفاسرام اردکان از مسابقات لیگ برتر والیبال سال ۱۴۰۲ تشکیل شد.

از باشگاه چادرملو علی عطایی، مهدی کبیری پور، بهمن جهاندیده و سجاد جلوداریان با عنوان مدیرعامل، سرپرست و بازیکنان در جلسه حاضر بودند و از باشگاه ایفاسرام به‌رغم دعوت قبلی فقط عباسعلی میرحسینی سرمربی تیم در جلسه حضور داشت.

در ابتدا گزارش ناظر مسابقه که حکایت از ابراز خوشحالی میرحسینی از نتیجه بازی پس از پایان بازی و درگیری بین برخی تماشاگرها و بازیکنان داشت، قرائت گردید. در ادامه حاضرین به شرح عملکرد خود پرداختند که برخی از ایشان ضمن پذیرش رفتار غیر متعارف و غیر قابل دفاع خود مطالبی را بیان داشتند. پس از آن حاضرین به پرسش‌های اعضای کمیته انضباطی پاسخ دادند. سپس اعضای کمیته انضباطی بر لزوم تمرکز و خویشتن داری تاکید ورزیده و دیدگاه خود را مطرح کردند. مشروح مذاکرات به شرح مبسوط در صورتجلسه کمیته انضباطی مضبوط است.

در خاتمه فیلم درگیری مسابقه مورد بازبینی اعضا قرار گرفت. با اعلام ختم رسیدگی، کمیته انضباطی پس از مشورت با اعضا با استناد به ماده ۳ و بندهای ۱و۲و۳ ماده ۴ آئین نامه انضباطی به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد.

الف) باشگاه چادرملو

۱- به لحاظ میزبانی و تاکید براینکه باشگاه میزبان مسئول حفظ نظم و امنیت سالن مسابقه است، باشگاه چادرملو به دو جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۲- مهدی کبیری پور سرپرست تیم والیبال چادرملو به لحاظ برخورد فیزیکی با تماشاگر به یک جلسه محرومیت از حضور در سالن مسابقه محکوم گردید.

۳- سجاد جلوداریان بازیکن، به لحاظ برخورد فیزیکی و درگیری با اعضای تیم مقابل تا پایان مسابقات لیگ برتر فصل ۱۴۰۲ از شرکت در مسابقات محروم و مبلغ پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۴- مهرداد بابایی بازیکن، نظر به درگیری و برخورد فیزیکی با اعضای تیم مقابل و یکی از اعضای تیم خود به چهار جلسه محرومیت از شرکت در مسابقات و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۵- بهمن جهاندیده به علت برخورد غیر متعارف و سابقه قبلی در کمیته انضباطی به دو جلسه محرومیت از حضور در مسابقات که تا پایان فصل ۱۴۰۲ به حالت تعلیق در می‌آید، محکوم گردید.

ب) باشگاه ایفاسرام

۱- به لحاظ ورود برخی تماشاگرهای منتسب به باشگاه ایفاسرام که با سرپرست و برخی اعضای تیم چادرملو درگیری ایجاد کرده‌اند، باشگاه ایفاسرام به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

۲- عباسعلی میرحسینی سرمربی ایفاسرام به لحاظ بروز رفتار هیجانی که تا حدودی فضای سالن مسابقه را تحت تأثیر قرار داده است، به یک جلسه محرومیت از حضور در مسابقه محکوم گردید.

۳- حسین تهام پور به لحاظ برخورد فیزیکی با اعضای تیم مقابل تا پایان دور برگشت از حضور در سالن مسابقه محروم گردید.

۴- محمد مهدی قانع تدارکات باشگاه به لحاظ شرکت در درگیری به دو جلسه محرومیت از حضور در سالن که تا پایان مسابقات لیگ سال ۱۴۰۲ به حالت تعلیق در می‌آید، محکوم گردید.

رأی صادره در بندهای ۲و۵ قسمت الف وبندهای ۲و۴ قسمت ب قطعی و در سایر بندهای قسمت الف و ب در فرجه قانونی قابل تجدید نظرخواهی است.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا