حوادث و رویدادها

اعزام نیرو به غرب کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌ها

دولت فدرال کانادا می گوید هواپیماهای نظامی را برای کمک به مقامات در تلاش برای کنترل آتش سوزی های اخیر در بریتیش کلمبیا می فرستد.

به گزارش ترندونی ، بیش از 130 مورد آتش سوزی طبیعی که بیشتر آنها ناشی از صاعقه است ، با ثبت رکورد دمای جدید در جریان موج گرمای اخیر در غرب کانادا ثبت می شود.

در اوایل هفته ، ساکنان دهکده لیتون به دلیل آتش سوزی طبیعی که باعث تخریب روستا شد مجبور به ترک خانه های خود شدند.

سه شنبه گذشته ، لیتون به 49.6 درجه سانتیگراد (121.3 درجه سانتیگراد) رسید که بالاترین دما در کانادا از زمان شروع رکورد است.

چهارشنبه شب آتش سوزی در این روستا – حدود 260 مایل (260 کیلومتری) شمال شرقی ونکوور – بسیاری از 250 روستایی را مجبور به فرار سریع کرد ، زیرا قادر به جمع آوری وسایل خود نبودند.

یان پولدرمن ، شهردار لیتون به بی بی سی گفت: “در طول 15 دقیقه کل روستا در آتش سوخت.”

طی روزهای اخیر دما در بیشتر آمریکای شمالی به طور غیرمعمولی بالا بوده است.

مدت هاست که کارشناسان هشدار می دهند که تغییر اقلیم باعث افزایش دفعات و شدت وقایع طبیعی مانند امواج گرما می شود ، اما می گویند پیوند یک رویداد خاص با چشم انداز دشوار است.

سازمان آتش نشانی بریتیش کلمبیا روز جمعه گزارش داد که 136 آتش سوزی فعال پس از روز گذشته در سراسر استان در جریان بوده است ، با حدود 12000 حمله صاعقه. به گفته برخی مقامات ، اکنون بیش از 150 آتش سوزی رخ داده است.

صدها نفر از افراد اخطار شده نیز ممکن است مجبور به تخلیه خانه های خود شوند.

وزیر دفاع کانادا ، هارجیت سایان گفت که دولت برای نجات آتش سوزی و کمک به افراد در معرض خطر ، بالگردهای نظامی ، پرسنل و سایر کمک ها را اعزام خواهد کرد.

همزمان آتش سوزی ها بسیاری از جاده های اصلی را بست.

وزیر امنیت عمومی بیل بلر گفت که هوا و آتش سوزی های طبیعی تأثیر “ویرانگر” و “بی سابقه ای” بر بریتیش کلمبیا دارند.

وی گفت: “این آتش سوزی ها نشان می دهد که ما در اوایل تابستان طولانی و دشواری قرار داریم.”

مقامات بهداشتی می گویند هفته گذشته 719 نفر به دلیل گرمای زیاد در این استان به طور ناگهانی کشته شدند.

به گزارش بی بی سی ، لیزا لاپونته ، رئیس مرکز پزشکی قانونی در بیانیه ای گفت: “بسیاری از کسانی که هفته گذشته درگذشتند افراد مسنی بودند که در خانه هایی با تهویه مناسب زندگی نمی کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا