اقتصادی

تولید حدود ۳۰۰ میلیون اصله نهال

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای سال اول طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار بود ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود که تاکنون بیش از این مقدار یعنی حدود ۳۰۰میلیون اصله نهال تولید شده است.

به گزارش ترندونی، نقی شعبانیان در پنجاه و هفتمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: از یک طرف منابع طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز به بازسازی و احیا دارد و از طرف دیگر مشکلات زیست محیطی رو به افزایش است و تنها راه برون رفت از این معضلات زیست محیطی کاشت درخت است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ به دستور رییس جمهوری و در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ این طرح به صورت جدی شروع شد. در برنامه اول توسعه در سال  ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ بیش از ۷۰۰ میلیون نهال تولید  و کاشته شد. در برنامه دوم توسعه ۵۰۰ میلیون اصله نهال، در برنامه سوم ۳۲۰ میلیون، سال چهارم  ۲۰۰ میلیون، سال پنجم  ۱۶۰ میلیون و در برنامه ششم  ۱۵۰میلیون اصله نهال تولید و کاشته شد که این سیر نزولی بیشتر به دلیل اعتبارات مالی بود ولی از آن طرف می بینیم که در این مدت مشکلات زیست محیطی نیز بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: این طرح از ابتدای ۱۴۰۲ دنبال می شود و قرار است طی مدت ۴ سال با مشارکت مردم یک میلیارد نهال در سرزمین تولید و در عرصه های مختلف کاشته شود. همچنین برای سال اول قرار بود ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود که تاکنون بیش از این مقدار یعنی حدود ۳۰۰میلیون اصله نهال تولید شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر فصل کاشت این نهال‌هاست. کشور ما از نظر زیرساخت‌ها و نهالستان‌ها جزو ۱۰ یا شاید ۵ کشور اول در دنیا است ولی این زیرساخت‌ها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا