جامعه و خانوادهکسب و کار ایرانی برتر

بهترین راه ساخت استخر

5 روش ساخت استخر خانگی ارزان و کم هزینه

اجرای استخر پلیمری کشاورزی با استفاده از ورق های ژئوممبران می باشد که اول نقشه برداری و جمع آوری اطلاعات انجام می شود و سپس ابغاد استخر مشخص می شود و بعد از آن مراحل طراحی و ساخت آن اجرا می شود . ژئوممبران نوعی پوشش پلیمری برای عایق بندی استخرهای خاکی و مخازن ذخیره آب و مواد شیمیایی می باشند.

ورق ژئوممبران عموماً از جنس پلی اتیلن یا پی وی سی بوده (به همراه مشتقات دیگری مانند کربن سیاه) و از طول عمر بالا و عایق بندی بسیار مناسبی (نزدیک به 100 درصد) برخوردار است. یکی از مزایای استفاه از بتن در ساخت استخر هدر رفتن کمتر بتن و چسبندگی که این بتن با ریختن مواد قوام آور دارد باعث حداقل ریخت و پاش و بازگشت بتن می شود و همچنین دیگر نیاز به قالب بندی دیواره استخر نبوده و هزینه ساخت استخر پایین تر می آید.

پیش از اینکه استخر را پر کنید یک تا دو روز صبر کنید تا کاشی و قسمتی که در اطراف فرش کردید به خوبی آماده شوند. کاشی‌های شیشه‌ای، سرامیکی یا چینی بهترین انتخاب‌ها برای پوشش استخر هستند. پس از اینکه حداقل ۲۴ ساعت منتظر شدید دوغاب را روی ملاط بریزید.

حال می خواهیم در مورد روش دیگری صحبت کنیم که می توانید استخرها را مهمان خانه خود کنید. گروه دیگری از استخرهای بتنی، استخرهایی هستند که با استفاده از بتن پاشیدنی ساخته می شوند. استخرهای درون زمین آن دسته از استخرهایی هستند که پس از خاک برداری و حفر گودال در زمین ساخته می شوند. نصب استخر پیش ساخته فایبرگلاس؛ در سریعترین زمان، پس از مرحله تسطیح و زیرسازی با ماسه بادی انجام میگیرد. که معمولا این زمان هفت روز میباشد.برای توضیح کامل نصب استخر پیش ساخته به متن لینک شده مراجعه کنید. برای داشتن یک استخر خانگی خصوصی‌تر می‌توانید از شیشه‌ها بهره گیرید.

با خرید سرویس وی آی پی، آگهی شما در همین صفحه به صورت وی آی پی فعال شده و بالای آگهی ها قرار می گیرد. صعود آگهی شما به بالای لیست، باعث نمایش بیشتر و بهتر آگهی شما شده و منجر به افزایش کلیک و بازدید آگهی می شود. یلدا وی آی پی فرصتی است تا شما بتوانید با کمترین هزینه آگهی خود را بالانشین کنید .

عمومی در ایران باید حتماً مجوزهای لازم از سمت سازمان تربیت بدنی داده شود. زمانی که مالک توانست تمامی پروانه‌ها و مجوزها را بگیرد باید به دنبال پیمانکار ساخت استخر باشد. زمانی که کلر به آب اضافه می‌شود، واکنش می‌دهد و باعث تولید مواد شیمیایی دیگر می‌شود. این ماده معمولاً باید بعد از فرآیند فیلتر کردن به آب اضافه شود. توجه داشته باشید که کلر باید با کمک یک فیدر شیمیایی به آب اضافه شود، چرا که در غیر این صورت به صورت مساوی در آب استخر توزیع نمی‌شود. عمق زیادی ایجاد نکنیداگر چه برای پایداری استخرهای شنا نیاز به کمی عمق داریم، اما توصیه می‌کنیم این عمق بیشتر از ۱.۸ متر نشود.

ناحیه بندی

یکی از موضوعاتی که برای ساخت و ساز استخر های داخل زمینی مطرح میباشد، بررسی ناحیه بندی درست مانند هر پروژه ساختمانی فقط برای بهبود سازی آن می باشد، بنابراین شما الزاماً برای ساخت و ساز اجازه بگیرید و قبل از شروع به انجام هر عملیاتی تاییدیه دریافت کنید. بتن برای برتری داشتن نسبت به مدلی که همسایه تان دارد، مناسب نیست. اختیارات و محدودیت های خود راقبل از ساختن استخر در نظر بگیرید و روند ساختن آن را به آسانی ادامه خواهید داد.

مواد مورد استفاده در ساخت و ساز استخر مواد بازیافتی بسیار زیادی را بوجود می آورند. فولا و آهن های قراضه کارخانه ها ذوب شده و برای پروژه های آتی دوباره شکل داده می شوند باقی مانده های بتونی به زباله های بزرگی تبدیل شده و سیستم آب شهر هم از شست و شوی معکوس استفاده کرده و پلاستیک هایی که در لایه ها استفاده شده اند با دقت بازیافت می شوند. استفاده از متریال های مناسب با کیفیت در خور توجه می تواند نسبت به ایجاد بستر مناسب جهت احداث استخر منتهی شود .

استخر بتنی

یک استخر بتنی، با کیفیت و طراحی خوب به عنوان یک افزودنی دائمی زیبا و لاکچری برای نمای بیرونی یک خانه محسوب می شود و ارزش خانه شمارا بالا می برد. طراحی سیستم تهویه استخر، از مهمترین موارد ساخت استخر می باشد که باید بصورت اصولی و تخصصی طراحی و اجرا شود. بدیهی است کیفیت هوای استخر و میزان اکسیژن در استخر تاثیر بسزایی در رضایتمندی استفاده کنندگان خواهد داشت.

پس برای داشتن یک استخر ارزان و کم هزینه مدلی ساده را در نظر داشته باشید به عبارتی تجملات را کنار بگذارید و با داشتن استخری ساده و ارزان بیشتر از کارایی ان بهره ببرید. گروهی از مهندسان استخر مدرن ، سازندگان برکه و آبنما ، با بیش از 10 سال تخصص و تجربه در خدمت شما ، برای ارائه مشاوره ، اطلاعات در مورد هزینه ساخت استخر ، و برای دریافت سفارش خود می توانید با کارشناسان گروه معماری آرسس تماس بگیرید.

استخرهای ذخیره آب از زمان های قدیم در عرصه کشاورزی مرسوم می باشد که هر روز با توجه به پیشرفت علوم و تکنولوژی نحوه اجرا و ساخت آن نیز بهینه شده است. استخر کشاورزی علاوه بر منبع آب بودن، برای پرورش ماهیان نیز از آن استفاده و استقبال می شود. برای آب بندی و عایق بندی دیواره های بیرونی استخر،از هر طرف عرضی و طولی زمین،حداقل ۷۵ سانتی متر اندازه ها را بیشتر در نظر می گیریم.

استفاده از آن ها برای از بین بردن آلودگی های آب اهمیت ویژه ای دارد. این امکان وجود دارد که برای پاکسازی فیلتر آن را خاموش کرده، سبد آن را خالی کنید و فضای سبد را از هرگونه آشغال یا وسیله ای که ممکن است در آن گیر کرده باشد پاک کنید. به خاطر داشته باشید که برای ایجاد ظاهری تمیز، در لایروبی جلبک ها دقت عمل داشته باشید.

یک فرد متخصص به خوبی می داند که چگونه از فضا بهترین بهره را ببرد و هم چنین از تجربه کافی برای طراحی فضاهای کوچک برخوردار است. طراحی یک استخر کوچک چالش بزرگ تری را در مقابل طراح قرار می دهد، چرا که در طراحی آن باید از فضا استفاده بهینه شود و هر اشتباه کوچکی بیشتر به چشم می آید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید این گونه استخرها ظاهری شبیه به بیضی دارند با این تفاوت که گوشه ای از آن دارای تو رفتگی می باشد.

ملات آب بند الیاف دار RCM یک پودر آماده است با پایه سیمان، که شامل مواد معدنی مخصوص پری پروپیلن بوده و با مخلوط کردن آن با آب ملات آماده ساخته می‌شود. این ترکیب علاوه بر اینکه مقاومت‌های مکانیکی بالا و قوی‌ای دارد، چسبندگی فوق العاده زیاد به زیرکار بتنی و سیمانی دارد. یکی از روش‌های آب بندی استخر، و آب بندی استخر کشاورزی و مخازن آب، استفاده از محصولات ویژه آب بندی سطوح است. جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب، استفاده از محصولات آب بندی نظیر ملات آب بندی RCM، چسب بتن آب بند MCP و عایق رطوبتی MCI توصیه شده است.

مشکل دیگری که در رابطه با سطح سخت استخر بتونی وجود دارد این است که به طور کامل نرم و راحت برای شناگران نمی باشد و اگر به طور مداوم یا برای مدت طولانی شنا می کنید در صورت برخورد بدن تان با آن احساس ناخوشایندی خواهید کرد. خیلی سخت است که بگوییم چه قدر بابت هزینه استخر داخل زمینی باید پرداخت کنیم.

تنوع قیمت به شرایط نواحی دارد، نوع استخر،شرایط خاک، سیستم چرخه آب و هوا، لوازم و صد البته سایز و شکل استخر بستگی دارد. حتی در بعضی مواقع از سال ، می تواند قیمت را دستخوش تغییر قرار دهد. بعضی از پیمانکاران برای ساخت استخر تخفیفاتی را درزمانی که شغل آنها راکد است نظر میگیرند. با استفاده از این روش، تمییز کردن و نظافت استخر، کاری بسیار آسان خواهد بود.

به این صورت که یک ماهیچه سیمانی با یک ملات آب‌بند را در ساخت این عایق ترکیب می‌کنیم. دلیل استفاده از ملات‌آب بند این است که در هنگام اجرای سازه‌های استخر یا مخازن آب، در محلی که دیواره‌ها به کف مخزن متصل هستند، ماهیچه سیمانی اجرا نمی‌شود. به همین دلیل این ساخت عایق را به وسیله یک ماهیچه سیمانی و یک ملات آب‌بند RCM و یا با استفاده از ملات یا بتن آماده که با یک افزودنی آب مانند چسب بتن آب‌بند MCP آماده شده باشد توسط دو روش زیر انجام می‌دهیم. طراحی استخر ویلا و باغ و مراحل ساخت، با خاکبرداری و گودبرداری آغاز می‌شود. سپس دیواره‌ها و کف استخر پس از اینکه بتن‌ریزی شدند و با مصالح مناسب پوشانده شدند، نوبت به قالب‌گیری، آرماتوربندی یا عایق‌بندی کف و دیواره‌های استخر می‌رسد.

پس از انتخاب میله هایی با قطر مشخص برای استخر و ایجاد یک شبکه از میله ها در کف و دیواره استخرها می‌توانند به مرحله استفاده از مصالح بپردازند. فراموش نکنید که طراحی استخر بدون در نظر گرفتن منبع تامین آب، کاری بیهوده و بدون ثمر است! بنابراین زمانیکه برای ساخت استخر در ویلا یا باغ برنامه ریزی می کنید باید در نظر داشته باشید که استخرها نیاز به مقدمه‌سازی و آماده سازی تاسیسات هم دارند. به طور مثال، نیاز دارید که محوطه اطراف استخر را ایمن‌سازی کنید تا مشکلاتی برای شناگران بخصوص کودکان به وجود نیاید.

پس در نهایت استخرهای با سازه سیمانی از هرجهت اللخصوص اقتصادی مناسب تر به شمار می آیند. در این روش برای پس از عملیات بتن ریزی که حدود 15 سانتی متر میباشد با مسلح نمودن توسط آرماتور دیواره های بلوکی روی کف ایجاد می گردند. در ادامه ی مطالب با بررسی بیشتر در خصوص بهره گیری از این نوع روش در ساخت و یا احداث استخر به آشنایی با تمامی مراحل ساخت استخر کشاورزی بوسیله ی بلوک های سیمانی، خواهیم پرداخت.

بله کافیست مبدل و پمپ گرمایشی در جلوی آب وردی به استخر قرارداده شود. جلبک سیاه معمولاً در مناطقی از استخر که گردش آب و سیرکولاسیون استخر به خوبی در آن صورت نمی گیرد ظاهر می شود. در این صورت استخر ۴ خطی دارای ۵/۸ متر عرض و استخر ۵ خطی دارای ۵/۱۰ متر عرض خواهد بود. که معمولاً همراه با قسمتهای دیگری همچون سونا؛ جکوزی و یا واحد های بدنسازی است. و لذا همجواری با کارخانه ها و موسسات صنعتی یا درمانی یا کشاورزی توصیه نشده است.

همچنین فضای کاشی کاری شده ی زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.استفاده از کاشی ها برای حاشیه بیرونی استخر ها نیز کابر فراوانی دارد که در این صورت نیازی به کاشی کاری داخلی و کف استخر نمی باشد و می توان به روش های دیگری کف استخر را آب بندی کرد. در این روش، حاشیه بیرونی استخر ها عاری از رشد جلبک ها و باکتری ها می باشند. طراحی استخر علاوه بر دانش و مهندسی دقیق، می تواند با بهره گیری از فاکتور خلاقیت به پروژه ای هنری و جذاب تبدیل شود.

برای داشتن یک استخر متفاوت خاص از نظر طراحی و سازه، می توانید از میان نمونه کار های بی شمار و به روز ما، طرح هایی را برگزینید. ساختاستخر ارزان با گوشه های خمیده و یا زوایای منحنی، می تواند زیبایی بی نظیری به حیاط خانه و یا ویلای شمال شما ببخشد. از سوی دیگر می توانید از آبنما ها با طراحی های شیک و جذاب در حاشیه استخر خود استفاده کنید و یا اگر فرزند کوچکی دارید، می توانید از تجهیزات مخصوص کودکان همچون سرسره یا سکوی کودک بهره بگیرید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در باغ شخصی خود استخر دارید، فردی خوش شانس تلقی می شوید. در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که ساخت استخر بر اساس نیاز و هدف شما صورت گیرد. استخر غواصی برای آن دسته از افرادی که طرفدار هیجان و انجام کارهای هیجانی هستند مناسب می باشد.

این عمل باعث می شد دیواره آجری با کف کاملا در ارتباط بوده و محل تلاقی دیوار با کف هنگام ورود فشار هیدرولیکی شکسته نشود. درصد بالای تثبیت کننده در آب باعث آسیب رساندن به سطح بتن می شود. این فیدم درباره ساختن استخر از اول کار تا اخر کار را نشان می دهد. جکوزی دارای خواص درمانی و آرامش بخش هستند.

در استخر های گردابی یا همان جکوزی آب از راه تعدادی نازل با فشار زیاد به استخر هدایت می شود و از این طریق و برخورد با قسمت های مختلف بدن همانند پاها ، گردن و …. در این استخر ها سکوی شیرجه نیز وجود دارد .البته قرار دادن سکو در استخر هایی با عمق مناسب انجام می پذیرد. بعد از انجام تمامی مراحل استخر را از آب پر نموده و تمام قسمت ها را با دقت بررسی نموده و ایرادات احتمالی رفع می شوند تا آماده ارائه به مشتریان شود .

شرایط مناسب برای پمپ حرارتی

در صورتی که هوا کم‌تر از ۴۵درجه باشد، پمپ حرارتی کار نخواهد کرد. بنابراین با توجه به میانگین محل زندگی باید تصمیم بگیرید که می‌توانید از این سیستم استفاده کنید یا خیر. از استفاده از تجهیزات زیاد جلوگیری کنیدشاید تصور کنید لوله‌های ورودی و خروجی، ظاهر استخر شما را خراب کرده‌اند. اما اینگونه نیست، زمانی که لوله‌ها در خارج از استخر قرار داشته باشند، شما فضای بیشتری برای استفاده دارید. اما اگر ظاهر مهم‌تر است می‌توانید از مخزن‌هایی که در آب قرار می‌گیرند استفاده کنید. اگر قصد دارید از فایبرگلاس آماده استفاده کنید، باید قالب آماده در مکان مورد نظر قرار بگیرد و سپس با بتن اطراف آن را پر کنند.

ماده ضد جلبکی را انتخاب و استفاده کنید که هم جلبک های موجود را از بین ببرد و هم مانع ایجاد جلبک های جدید شود. دستورالعمل روی ضد جلبک را خوانده و سیرکولاسیون استخر را در طول درمان و از بین بردن جلبک ها انجام دهید. متفاوت ترین و زیباترین سرامیک های موجود دنیا را در پروژه های خاص خود برای کارفرمایان مشکل پسند بکار بندد.

استخرهایی معمولی هستند که حفر شده و سپس با دیوارهای بلوک بتونی ساخته می شوند و دوام بالایی نیز دارند. برای این کار می توانید از لاستیک های مصنوعی مانند اتیلن پروپیلن، دیون مونومر یا روکش PVC استفاده کنید. عایق رطوبتی استخر که جهت جلوگیری از نشت آب استخر انجام می شود.

یکی از مهمترین دلایل اهمیت رعایت اصول ذکر شده ، این است که در صورت وجود احتمال نشتی به دلیل عدم رعایت اصول علاوه بر کاهش مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و یا آسیب دیدگی فونداسیون ساختمانهای جنبی استخر وجود دارد. اقتصادی ترین روش آب بندی استخر فقط مناسب آب بندي استخرهائي است كه در مراحل ساخت استخر كف و بدنه آنها توسط سيمان نرمه يا سيمان ليسه اي اجرا شده باشد. در اين روش عایق کاری استخر و یا همان آب بندی استخر و جکوزی و همچنین آب بندی سونا، مي‌توان از رزين آكريليك جهت عايق بندي بدنه و كف استخر استفاده نمود .

انتخاب مدل استخر متناسب با محیط خانه‌تان می‌تواند زیبایی خانه را چندین برابر افزایش دهد. با این حال در نظر داشته باشید که جهت انتخاب مدل ظاهری استخر، به این لیست محدود نیستید. در واقع می‌توانید استخر رویایی‌تان را با توجه به بودجه، مصالح موجود در بازار و میزان تخصص پیمانکار، هرگونه که بخواهید بسازید. شنا و آب تنی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها و تفریحات برای هر سن و سالی به شمار می‌رود.

روش اول برای طراحی استخر در تهران یا سایر مناطق، استفاده از بلوک سیمانی، میلگرد و بتن می باشد. در روش اول برای ساخت استخر در تهران که به روش بلوکی نیز معروف است، میلگرد در هسته آن قرار دارد که استحکام سازی سازه را تضمین می کند اما در روش ساخت استخر با استفاده از بتن، در ابتدا آرماتوربندی انجام گرفته و سپس بتن به داخل آن تزریق می شود. اجرا و گود برداری جهت ساخت استخر ذخیره آب با طراحی ایوب رستملو صورت می گیرد. طراحی و اجرای استخر کشاورزی با پایین ترین هزینه از وظایف ماست.

ساخت استخر بلوکی

پس از ساخت استخر بلوکی مهمترین مرحله آن آب بندی استخر می باشد . اگر می خواهید هزینه ساخت استخر ارزان در اصفهان را به اندازه منطقی کاهش داده و از کیفیت نهایی کار نیز راضی باشید، فایبرگلاس می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. فایبرگلاس ارزان قیمت بوده و در زمان کوتاه تری می توانید آن را بسازید. از عواملی که در ساخت استخر خانگی کمتر به آن توجه می شود، منطقه جغرافیایی است که استخر در آن ساخته می شود. رطوبت یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند بر عمر مفید مصالح به کار رفته در ساخت استخر اثر بگذارد.

هزینه اجرای و نصب ورق ژئوممبران بسیار کمتر از سنگ ، بتن یا سیمان است و کمتر از نصف آن است. علاوه بر این ، طول عمر ورق ژئوممبران بسیار بیشتر است و در برابر سرما و گرما و همچنین نور خورشید مقاوم است. به منظور پر کردن حفره های داخل بلوک ها، از ملات استفاده می کنند. همچنین، به منظور عایق بندی و آب بندی فضای استخر، از ترکیب رزین های عایق و ملات سیمانی بهره می گیرند. این کار را بهتر است برای غیر قابل نفوذ شدن آب به کمک چسب بتن انجام دهید، در ضمن شیب بندی را در این مرحله دوباره تکرار کنید تا مشکلی در ادامه نداشته باشید.

مشاوران حوزه‌‎ی تاسیس استخرباغی می‌توانند به درخواست خود مشتریان با ارائه پیشنهاد‎‌های متنوعی در فرآیند ساخت و ارائه روش‎‌های کاربردی‎‌تری که به کاهش هزینه‌‎ها کمک می‌کنند، هزینه‎‌های کلی ساخت استخر باغی را به شکل موثرتری کاهش دهند. نوعی از بتن مسلح است که سخت بوده و با اشکال بسیاری سازگاری دارد. برای ساخت این استخر باید خاکبرداری انجام شود، لوله کشی قرار داده و سازه ای را در اطراف خاکبرداری از فولاد مسلح نصب کنید.

دکمه بازگشت به بالا