اقتصادی

گره ترخیص کامیون‌های رسوبی باز می‌شود؟

بر اساس آخرین آمار ، بیش از 6000 کامیون وارداتی به گمرکات کشور واریز شده است که مقرر شده بلافاصله پس از ورود توسط دادگاه ها سفارش داده شود ، اما هنوز اظهارات ضد و نقیضی در این زمینه وجود دارد و مشخص نیست کجا و چه زمانی دروغ های مشکل باز می شود؟

به گزارش ترندونی ، پس از اتخاذ تصمیمات و مداخله دادگاه ها در موضوع واردات و ترخیص کامیون های گمرکی کشور ، مقرر شد تا پایان مهرماه حدود 6000 کامیون وارداتی پاکسازی شود اما این مشکل احتمالاً تا زمان پایان این دوره

در پایان مردادماه ، گمرک اعلام کرد که در 36 گمرک ایران حدود 3600 کامیون با رسوب وجود دارد که مشکلات زیادی در ترخیص دارند و در این راستا ، اسامی دستگاه های مختلف به عنوان مقصر اصلی عدم ترخیص اعلام شده است. به این کامیون ها

فرامرز مداح ، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ترندونی گفت: «یکی از دلایل اصلی تأیید این کامیون ها عدم شفافیت ارزی است که واردکنندگان آن را خریداری کرده اند و نوسازی پارک را انجام می دهند.

البته رانندگان کامیون و اتحادیه های آنها مشکلات متعددی از جمله ناهماهنگی ، عدم برنامه ریزی و مقاومت برخی از افراد برای تسریع در نوسازی ناوگان را موانع عمده و مشکلات حذف کامیون های رسوبی در گمرکات کشور گزارش کرده اند ، اما در نهایت دادستانی دفتر پرونده را معرفی کرد. برای تسریع او از ترخیص این کامیون ها که در گمرک کشور رها شده بود ، مطلع شد.

بر این اساس ، طی سه هفته ، یعنی تا پایان ماه اکتبر ، مقامات قضایی مهلت حل مشکل را به مقامات مربوطه دادند.

در همین راستا ، مقامات گمرک اعلام کردند که در مهلت سه هفته ای که دادستانی برای ترخیص این کامیون ها تعیین کرده است ، همه کامیون های رسوبی از جمله بیش از 6000 نوع کامیون توسط گمرکات کشور از گمرک ترخیص می شوند.

اما اکنون به نظر می رسد اظهارات ضد و نقیضی در مورد آن بیان شده است. کامیون های Sedim را نمی توان به موقع تمیز کرد ، همانطور که مهرداد اروانگی ، معاون وزیر گمرک ایران ، اخیراً گفت: طبق گزارشات اخیر ، تعداد کامیون های رسوبی 9 گمرک است. شرع.

وی افزود: بر اساس پیگیری واردکنندگان کامیون های رسوبی در گمرک تهران ، همه شرکت ها آمادگی خود را برای پاکسازی کامیون های خود تا پایان آنلاین ماه جاری اعلام کرده اند.

در حالی که این بیانیه امیدوار کننده به نظر می رسد ، این واقعیت که از کامیون های دیگر نام برده نمی شود به این معنی است که بین وعده ها و آنچه اتفاق می افتد تفاوت زیادی وجود دارد و 6000 1300 کامیون رسوبی اعلام شده نباید تمیز شوند ، و شاید در صورت تلاش همه مسئولان فقط کامیون های رسوبی. به

البته باید منتظر ماند و دید که دادگاه ها با این سهل انگاری و عاملان ترخیص کامیون های وارداتی مانده در گمرک کشور چگونه برخورد خواهند کرد و مشکل اصلی و مرکز ترخیص این کامیون ها چیست؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا