اقتصادی

ماجرای خبر «جیره بندی آب در ١٢ کلانشهر» چیست

داستان

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پس از انتشار چندین خبر در بسیاری از رسانه ها در مورد “12 کلانشهرهایی که امسال با بحران تأمین آب روبرو هستند و شروع سهمیه بندی آب در کرج” توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ترندونی ، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بیانیه ای گفت: در اسفند 1399 ، اخبار منتشر شده در آن تاریخ ها در روزهای 24 تا 29 منتشر شد. در این راستا گفتنی است که در سالهای اخیر تعدادی از شهرهای کشور به دلیل مشکلات مختلف به ویژه خشکسالی های پی در پی دچار تنش آبی شده اند. تنش آبی به معنای افزایش مصرف در مقایسه با اوج عرضه روزانه در تابستان است.
در این سال همیشه تلاش شده است تا برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برای کاهش تأثیر این خشکسالی بر منابع آب آشامیدنی و در نتیجه تعداد شهرهایی که تحت تأثیر نوشیدن قرار دارند ، تلاش شود. در تابستان تنش آبی از 547 شهر افزایش یافت. 1394 در سال 1399 به 170 شهر کاهش یافت. در تابستان.
اخبار منتشر شده در این خبرگزاری ها و سایت های خبری مربوط به سال 2014 بود. تابستان 1993 نقل قول منتشر شده نیز نادرست بود و بلافاصله رد شد. حتی در آن سال ، با اعتصاب فقط 47 روزه ، امکان تنظیم آب در کارادزیا وجود نداشت و اکنون تأمین آب در کرجی پایدار است.
“خوشبختانه ، به لطف تلاش شبانه روزی وزارت نیرو ، در حال حاضر هیچ کلانشهر در کشور سهمیه بندی آب ندارد و پروژه های برگشت سریع برای کاهش سطح تنش آبی در سراسر کشور در حال انجام است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا