ورزش و تندرستی

تیم ملی هندبال بانوان ایران به قزاقستان هم باخت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی هندبال زنان ایران از ساعت ۱۸:۳۰ دوشنبه شب ۲۰ آذرماه و در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی پرزیدنت کاپ به مصاف تیم قزاقستان دیگر تیم آسیایی حاضر در مسابقات قهرمانی جهان رفت و با قبول شکست ٢٩ بر ٣٣ برابر این تیم ششمین شکست متوالی خود را در این رویداد ثبت کرد.

هندبالیست های کشورمان در نیمه اول این دیدار بازی خوب و نزدیکی با تیم قزاقستان داشتند به طوریکه نیمه اول را با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ به این تیم آسیایی که شش بار سابقه حضور در مسابقات جهانی را در کارنامه خود دارد واگذار کرد.

در نیمه دوم بازی، حتی در لحظاتی تیم ایران با یک گل از تیم قزاقستان پیشی گرفت. با وجود عملکرد فاطمه خلیلی دروازه بان لژیونر ایران و بازی درخشان فاطمه مریخ و نسترن فراهانی در نهایت تیم هندبال بانوان کشورمان با نتیجه ۳۳ بر ۲۹ برابر قزاقستان شکست خورد.

فاطمه مریخ با ۱۱ گل و نسترن گودزری با ۸ گل برترین گلزنان ایران بودند. فاطمه مریخ ستاره جوان هندبال ایران هت تریک کرد و در پایان این دیدار بار دیگر عنوان برترین بازیکن زمین را کسب کرد.

گفتنی است، قزاقستان تا قبل از مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳، شش بار در مسابقات قهرمانی زنان جهان حضور داشته که دو رده بیست و دومی و چهار رده دوازدهمی، هجدهمی، نوزدهمی و بیست و چهارمی را به ثبت رسانده است.

این ششمین شکست متوالی تیم ایران در این رویداد بود. شاگردان اکبرآبادی و قانع در مرحله گروهی متحمل سه شکست و در مرحله پرزیدنت کاپ هم مقابل تیم های شیلی و کنگو شکست را پذیرا شدند.

به این ترتیب تیم ایران در گروه دوم مرحله پرزیدنت کاپ در رده آخر ایستاد و در ادامه مسابقات چهارشنبه شب ۲۲ آذرماه برای کسب رتبه سی و یکم و سی و دوم آخرین مسابقه خود را در رقابت های جهانی سپری خواهد کرد.

بیست و شششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۹ تا ۲۶ آذر به میزبانی سه کشور دانمارک، سوئد و نروژ برگزار می‌شود.

کارگروه خبری علوم ورزشی

با تمرکز بر تحقیق و ارائه‌ی اطلاعات به‌روز و دقیق، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به دنبال افزایش دانش و آگاهی ورزشی خوانندگان هستم. از نکات تازه‌ترین تکنیک‌ها تا راهنمایی‌های تمرینی، همراهی با من برای تجربه‌ی یک دنیای ورزشی پویا و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.
دکمه بازگشت به بالا