عمومی

انتخابات قانونی، سالم و امنی پیش رو خواهیم داشت

براساس پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

عبدالرضا رحمانی فضلی گزارشی از کار وزارتخانه خود را در دوره حضور در برنامه هفتگی دولت ارائه داد و به تشریح برنامه اصلی امشب پرداخت.

وی اظهار داشت: ما به دنبال کارهای زیادی در اداره امور داخلی هستیم ، یعنی مردم از بدو تولد تا مرگ با وزارت خانه ارتباط برقرار می کنند. مسئولیت امنیت داخلی کشور مستقیماً مربوط به وزارت کشور است. وزارت کشور همچنین مسئول سیاست داخلی به ویژه انتخابات است که معنای گسترده ای دارد.

وی ادامه داد: این وزارتخانه مسئول هرگونه تغییر سیاسی داخلی است. یک مسئله ، هماهنگی بین آژانس ها است ، جایی که مدیران و فرمانداران به عنوان هماهنگ عمل می کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما آماده برگزاری دومین دوره انتخابات مجلس یازدهم در تاریخ 12 سپتامبر در شرایط ویژه کرون هستیم ، گفت: “انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و همه احزاب به شدت رقابتی و بسیار حساس هستند.”

نگرانی هایی درباره بی طرفی و سوءاستفاده وجود دارد ، و رسیدگی به این نگرانی ها وظیفه ماست. ما در برگزاری انتخابات دارای تجربه گسترده ای هستیم و 24 مورد از 25 فرآیند انتخاباتی الکترونیکی است و در صورت احراز هویت الکترونیکی در انتخابات مجلس ، تعداد بی نظمی ها در زمینه احراز هویت کمتر از دو برابر بود. ما سعی می کنیم همه مراحل انتخابات را بصورت الکترونیکی انجام دهیم و در همین راستا ، جلسه با هیئت امنا هم زمان باید انجام شود و کار کارشناسان نیز انجام شود.

وزیر کشور با اعلام اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی سالمترین انتخابات برای نقض هویت است ، اظهار داشت: امیدواریم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مشارکت خوبی را به عنوان بخشی از برنامه ها شاهد باشیم.

عبدالرضا رحمانی ، وزیر کشور با اشاره به اینکه روند هوش و امید در کلیه شاخص های وزارت کشور رو به رشد و رو به رشد است ، گفت: در بحث امنیت بیشترین رضایت مردم براساس نظرسنجی ها ، امنیت داخلی بود.

شکاف های امنیتی در کشور وجود دارد که ما آنها را پر خواهیم کرد
وی افزود: “در بحث امنیت داخلی ، هنوز شکاف هایی داریم که باید آنها را در غرب و شرق کشور پر کنیم که باید آنها را پر کنیم. دسترسی مجرمان و تروریست ها به مرزهای شرقی کاهش یافته است ، اما هنوز شکاف هایی وجود دارد ، زیرا همسایگان شرقی ما نیز نتوانسته اند امنیت خودشان را تضمین کنند.

وی گفت: “امروز 3 میلیون افغانی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 800000 نفر غیرقانونی هستند که به اعتقاد ما این یک حفره امنیتی است.” ما سالانه 700000 نفر برگشتیم ، اما آنها برگشتند.

برنامه ریزی کشور باید مبتنی بر تعادل باشد
عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه سعی کردیم فرصتها و قدرتهای کل کشور را متعادل کنیم ، اظهار داشت که استانها می توانند بار سنگینی بر دولت وارد کنند.

تابو راجع به پنهانکاری آسیب های اجتماعی شکسته ایم
وزیر امور داخله به برنامه های ستاد ملی مواد مخدر اشاره کرد و گفت: “در این مقر سیاست” جامعه پذیری ضد مواد مخدر “را اجرا کرده ایم و همه را نسبت به این موضوع حساس کرده ایم.”

وی سپس در مورد مطالعات آسیب های اجتماعی در وزارت کشور و نقش رهبر اصلی انقلاب در ادامه و تکمیل مطالعات خود توضیح داد:

دکمه بازگشت به بالا