عمومی

من یک تسهیل‌گرَم، آمده‌ام تا شانه هایتان را سبک کنم

این روزها ، وقتی آنها می خواهند یک معلم خوب را توصیف کنند که چیزها را خوب می فهمد ؛ یکی از ویژگی های آن “رهبر” نامیده می شود. معنی چیست تعاریف زیادی به او داده شد.

به گفته سام کانر (1996) ، وظیفه رهبر این است که “به همه کمک کند تا بهتر فکر کنند و عمل کنند”. برای انجام این کار ، افراد را به مشارکت کامل ، درک یکدیگر و تقسیم وظایف تشویق می کند ، در حالی که به هر فرد کمک می کند تا بهترین سطح تفکر را بدست آورد ، اعضای تیم را قادر می سازد تا در یافتن راه حل های جامع و توافق های بلند مدت تلاش کنند. »

شش سال بعد ، اشتراوس (2002) مجری را به عنوان یک رهبر فرایند معرفی کرد که به گروه بیشتر از رهبرش خدمت می کند. کسی که گروه را برای دستیابی به اهدافش جستجو می کند. وی این کار را با پیشنهاد در روند کار و پیروی از قوانینی که توسط گروه تأیید شده انجام می دهد. مراقب باشید بحث را رها نکنید. از اعضای تیم در برابر حمله به یکدیگر محافظت می کند و اطمینان حاصل می کند که همه اعضای تیم در روند کار شرکت دارند.

آدریان آندرهیل (1999) اظهار داشت که مجری به معنای معمول کلمه کمتر از معلم نیست. بلکه هدف این است که دانش آموزان مسئول یادگیری خود باشند.

میشل دویل (2007) اشاره می کند که واسطه شخصی است که گروه یا سازمان خود را برای انجام فعالیتی توانمند می کند. همکاری و هم افزایی ایجاد می کند. مجری طرف بی علاقه داستان است. به نظر خاصی احتیاج ندارد. هدف یک روند عادلانه ، آزاد و جامع است.

راش (2013) همچنین جادوگر را به عنوان یک رهبر می داند که گروهی از افراد غیر مرتبط را به عنوان یک تیم هماهنگ تشکیل می دهد و با پشتیبانی از نظرات مبتنی بر اجماع در مورد روند ، به گروه کمک می کند تا وظایف خود را انجام دهد.
بگذارید به ابتدای پست برگردم.

سید سلام الله علیه فرمود: پروردگارا ، من دوست ندارم تحمیل کننده و لغزنده باشم. بلکه او مرا به عنوان واسطه فرستاد.
سید معلمی واسطه است. بیایید تا مردم را مسئول رشد و بلوغ خود بدانیم. بدون زورگویی و لغزندگی.
شاگردانش مبارک باد.

دکمه بازگشت به بالا