فرهنگ و هنر

انجمن تصویرگران ایران ٢٠ ساله شد

انجمن تصویرگران ایران بزرگداشت بیستمین سال تاسیس و فعالیت مستمر خود را با همراهی هنرمندان و علاقه‌مندان هنر تصویرگری، در قالب نمایشگاهی از آثار اعضای پیوسته خود در خانه هنرمندان ایران آغاز کرد.

به گزارش ترندونی، مراسم ۲۰ سالگی انجمن تصویرگران ایران جمعه ۱۷ فروردین از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران با مجموعه سخنرانی‌ها و پیام‌های تصویری جمعی از اساتید و تصویرگران پیشکسوت و فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان، پخش تیزر یادبود و اجرای موسیقی آغاز شد و اجرای مراسم را پریسا به‌آبادی بر عهده داشت. 

سپس آثار ۱۸۰ هنرمند که در گالری‌های استاد ممیز، زمستان، پاییز و میرمیران خانه هنرمندان به نمایش درآمده است، توسط پیشکسوتان تصویرگری افتتاح و تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ به نمایش عموم گذاشته شد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون نورالدین زرین‌کلک، پرویز کلانتری، فریده شهبازی، نیره تقوی، محمدعلی بنی‌اسدی، ابوالفضل همتی‌آهویی، فاطمه رادپور، عطیه مرکزی، مرتضی اسماعیل سهی، مانلی منوچهری، پژمان رحیمی‌زاده، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، هدی حدادی، مهکامه شعبانی و… در کنار دیگر تصویرگران پیوسته انجمن به نمایش درآمده است.

بیشتر بخوانید 

۲۰ سالگی تصویرگران پیشاپیش مبارک!

از فعالیت‌های جانبی دیگر انجمن تصویرگران در بیست سالگی، به کارگاه‌های یک‌روزه آشنایی با تکنیک‌های تصویرسازی با همکاری و حمایت برند پریمو برای اعضای پیوسته و وابسته، می‌توان اشاره کرد. همچنین در مراسم افتتاحیه تیزرهایی از پادکست‌های گفتگو محور با تصویرگران رونمایی شد.

این پادکست‌ها به نقل از محبوبه یزدانی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن تصویرگران شامل مصاحبه با مؤسسین و هیات‌مدیره‌های گذشته انجمن است که با همکاری پادکست عارض از اردیبهشت ماه سال جاری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

شورای‌ سیاست‌گذاری این رویداد متشکل از علی بوذری، محبوبه یزدانی، کیانوش غریب‌پور، حنانه ملک‌پور، حدیث جزایری، نجلا مهدوی‌اشرف و مقداد ساداتی بوده است.

بازدید از نمایشگاه یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۱، امکان‌پذیر است.

طراحی هویت بصری شامل پوستر، لوگو و یونیفرم‌ این رویداد بر عهده کیانوش غریب‌پور بوده است.

انجمن تصویرگران ایران ٢٠ ساله شد

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا