اقتصادی

هشدار پوتین نسبت به چاپ بی حساب و کتاب دلار!

به گفته رئیس جمهور روسیه ، دولت آمریکا همیشه کسری بودجه خود را با چاپ تعداد زیادی کتاب و دلار جبران کرده است که خطرناک است.

به گزارش ترندونی ، به نقل از دیلی صباح ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد فشار زیادی به دلار وارد نکنید و گفت که این امر نه تنها مشکلی برای افزایش کسری بودجه برای اقتصاد آمریکا ایجاد نمی کند ، بلکه کل اقتصاد جهانی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

ولادیمیر پوتین ، اقتصاددان سابق روس ، در ادامه اشاره کرد که نسبت کسری بودجه آمریکا به تولید ناخالص داخلی برای دومین سال متوالی از 15 درصد فراتر رفته است. ذخایر ارزی جهان ، و تضعیف آن عواقبی برای همه خواهد داشت.

پوتین در ادامه به تشریح وضعیت اقتصادی روسیه پرداخت و گفت که اقتصاد کشورش به طور کامل به سطح قبل از اپیدمی بازگشته است ، اما تورم از حد انتظار فراتر رفت. پوتین از دولت و بانک مرکزی روسیه خواست تا با یکدیگر همکاری نزدیکتری برای مقابله با خطرات احتمالی داشته باشند و افزود که اقدامات متعادل کننده در شرایط کنونی بسیار مهم است.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین ، به عنوان حامی کاهش وابستگی به دلار ، در مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ روسیه ، به نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی ، با توجه به اینکه تبدیل به یک سیاست سیاسی شده است ، اشاره کرد. ابزاری برای رسیدن به اهداف وی گفت که واشنگتن باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و افزود که موسسات مالی جهانی به تغییرات اساسی نیاز دارند. نقش دلار باید مورد بازنگری قرار گیرد زیرا دلار از ذخیره ارزی خارجی به ابزار فشار یک کشور در برابر سایر نقاط جهان تبدیل شده است.

جهان از سال 2019 با کرونا دست و پنجه نرم می کند و در نتیجه قرنطینه و محدودیت های تجاری ، اقتصاد جهانی متحمل ضررهای زیادی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا